Caută
Close this search box.

Mobilitate urbană

Emisiile provenite din transport în orașele UE sunt acum cu aproximativ 30% mai mari decât în 1990. Pentru a atinge obiectivul de neutralitate climatică și pentru a reduce poluarea din marile orașe, emisiile generate de transport trebuie să scadă rapid. Elementele esențiale ale tranziției sunt îmbunătățirea infrastructurii pietonale și pentru biciclete în orașe și crearea de investiții semnificative și susținute în căi ferate, trenuri și autobuze electrice.

Starea orașului

În București, limita zilnică de particule în suspensie (PM10 și PM2,5) este depășită în mod constant, încă de când legislația UE a devenit aplicabilă în România. Au fost, de asemenea, înregistrate niveluri anuale de dioxid de azot (NO2) peste limita admisă. Nici la infrastructură verde nu stăm bine: potrivit estimărilor OPTAR (Organizaţia

pentru Promovarea Transportului Alternativ în România), în capitală există semnalizate ca piste pentru biciclete 16.64 km de trasee, în condițiile în care lungimea totală a străzilor este de 1821 km. Aproape toate sunt prea înguste, fără continuitate, fără spații de siguranță, cu o geometrie care pune în pericol biciclistul.

Bune practici

Realizarea unui Plan de mobilitate urbană sustenabilă

Realizarea Planului Integrat pentru Calitatea Aerului (PICA) în Bucureşti

Investiții în transport public electric și infrastructură verde

Articole Mobilitate urbană